İstanbul Müzeleri - Müzekart (17.07.2018 tarihli güncelleme)

İstanbul, müzeler açısından oldukça zengin bir yer ve bu müzelerin bir çoğunu Müzekart ile gezebiliyorsunuz. Ben daha önceki senelerde 2 defa müzekart almıştım. Ancak aldığım müzekartı sene içerisinde bir daha kullanmamıştım. Geçen sene Nisan ayında yaptığımız Hierapolis - Pamukkale – Denizli için müzekart almış ve bu kart ile İstanbul'daki bütün gidilecek müzeleri gezmeye karar vermiştim. (Ben bu yazıyı yazarken Müzekart vardı ancak 17.07.2018 tarihinde araştırma yaptığımda müzekartın artık kalktığını ve Müzekart+'ın olduğunu gördüm. Müzekart+ daha önce olduğu gibi bütün müzelere 1 sene boyunca sınırsız giriş hakkı tanıyor.)

Öncelikle müzekart+ ile İstanbul'da gidilebilecek müzeleri ve giriş ücretlerini bir hatırlayalım:
40,00 TL
15,00 TL
5,00 TL
30,00 TL
KISMEN KAPALI
GALATA MEVLEVİHANESİ MÜZESİ
10,00 TL
HİSARLAR MÜZESİ (RUMELİ HİSARI)
10,00 TL
KISMEN KAPALI
10,00 TL
20,00 TL
KISMEN KAPALI
AYA İRİNİ ANIT MÜZESİ
20,00 TL
40,00 TL
HAZİNE BÖLÜMÜ 2-4 SALONLARI VE REVAK BÖLÜMÜ KISMEN KAPALI
TOPKAPI SARAYI MÜZESİ HAREM BÖLÜMÜ
25,00 TL
ADAM MİCKİEWİCZ MÜZESİ
ÜCRETSİZ
25,00 TL
YILDIZ SARAYI VE CİHANNÜMA KÖŞKÜ
ÜCRETSİZ
KAPALI
Ben bu müzelerden Galata Mevlevihanesi, Hisarlar Müzesi, Aya İrini, Topkapı Sarayı Müzesi Harem Bölümü, Adam Mickiewicz ile Yıldız Sarayı ve Cihannüma Köşkü dışındakilerin hepsini ziyaret ettim. Müzekart; Topkapı Sarayı Müzesi Harem Bölümü ve Aya İrini Anıt Müzesi'nde taşıma kapasiteleri düşük olduğu ve aşırı ziyaretçi yüklenmesi sonucunda tarihi dokusunun muhafaza edilemeyeceği düşünüldüğü için geçerli değildir. Onun için her ne kadar sitede geçerliymiş gibi gösterilse de aslında geçerli değil. Galata Mevlevihanesi, Adam Mickiewicz ile Yıldız Sarayı ve Cihannüma Köşkü'nü de Tarihi Yarımada bölgesine uzak oldukları için eledim. Onları da artık zaman içerisinde gezmeye çalışacağım.
Eğer gezebilme şansınız varsa bu müzelerin hepsini gezmeye çalışın. En çok beğendiklerim Ayasofya Müzesi, Büyük Saray Mozaikleri Müzesi, Kariye Müzesi, Arkeoloji Müzesi ve Topkapı Sarayı Müzesi oldu. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Edirne'den Günübirlik Yunanistan Gezisi - Kastanies (Kestanelik) - Orestiada (Kumçiftliği) - Pazarkule Sınır Kapısı

Anelemmatik Güneş Saati - Cunda - Ayvalık