Tirilye - Zeytinbağı

Geçen sene Ekim ayında havalar soğumadan önce eşimle Mudanya'da arkadaşlarımız yanına ziyarete gittik. Cumartesi günü sabah erkenden Kadıköy'den deniz otobüsüyle Mudanya'ya gittik. Arkadaşların evinde güzel bir kahvaltı yaptıktan sonra bizi Tirilye denilen küçük bir kasabaya götürmek istediler. Eşim daha önceden duymuş, benim ise hiç bilgim yoktu. Arabayla çok yakın dediler ve gittik. Tirilye, gerçekten çok küçük ve güzel bir yerdi. İlçenin 11 kilometre batısında kalan Tirilye'nin 2010 yılı nüfusu 1836'ymış. Tirilye’nin ismi 1900’lü yılların başında "Mahmutşevketpaşa" kasabası olarak değiştirilmişse de yerleşim Tirilye olarak anılmaya devam etmiş. 1963 yılında "Zeytinbağı" adını alan belde, 2011’de alınan bir kararla tekrar “Tirilye” adını almış.
Wikipedia'daki sayfadan daha detaylı bilgi alınabilirsiniz. Aşağıdaki haritadan Tirilye'nin (Zeytinbağı) bulunduğu bölgeyi görebilirsiniz.
Tirilye'ye gittiğimiz gün şansımıza Cumhuriyet Rallisi varmış ve Tirilye sahilinde onlarca antika araç vardı. Biz de araçların bol bol fotoğrafını çektik. Hava da şansımıza çok güzeldi ve Tirilye'de, Mudanya'da akşama kadar gezdik. Akşam da Mudanya'da kalmadık, gece tekrar İstanbul'a döndük.